Телефон:
+38 (044) 390 07 29
+38 (050) 413 42 98;
+38 (068) 416 28 48;

Адреса:
Україна, Київ, вул. М.Грінченка, 4,
БЦ "Регус Горизонт Парк", 2 поверх
E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Новини / тенденції / Підсумки 1 півріччя 2009 р. на українському PR-ринку
23 Липня 2009
Компанії, у яких PR виконував стратегічну функцію, не тільки не скоротили бюджети, деякі навпаки навіть їх  збільшили.

 



Служба моніторингу та аналітики Publicity Creating підбила підсумки 1 півріччя на українському PR ринку.

Загальні тенденції, клієнти.
Компанії, у яких PR виконував стратегічну функцію, не тільки не скоротили бюджети, деякі навпаки навіть збільшили вклади. Компанії, котрі розуміли PR як разові акції чи одиничні заходи, скоротили PR-бюджети і звели PR-активність до мінімуму, оскільки такий піар ніяк не впливає на маркетингові результати.
На сьогодні, найбільш затребуваними послугами є організація PR-заходів для партнерів – включаючи конференції, технічні семінари, форуми. Також актуальні елементи антикризових PR. Спостерігається певний попит на розробку стратегій, консалтинг, послуги по насиченню інформаційного простору позитивною інформацією і налагодження контактів з лідерами думок. Зберігається зацікавленість PR-формами роботи в Інтернеті, моніторингом і контент-аналізом.
Особливою увагою PR став користуватися з боку українських виробників, як для просування власної продукції серед покупців і партнерів, так і в справі лобіювання галузевих інтересів на державному рівні.
Навіть ринки, що найбільш постраждали від кризи, поступово повертаються до маркетингової активності в цілому і піар-актівності зокрема – фінансовий, автомобільний, будівельний. Зокрема, фармацевтичний і агроринок переносять свої активності на друге півріччя 2009 року.
Загальною тенденцією на ринку є прагнення клієнтів пов'язати PR-діяльність з маркетинговими результатами, а при виборі технологій та інструментів скористатися перевіреними схемами з метою мінімізації ризиків. Клієнти також стали вимагати прозорішої і чіткішої схеми при співпраці з PR-агенціями.

Оператори ринку
PR-агенції розділилися на явних аутсайдерів зі зменшенням бюджетів і клієнтської бази до 50-70% і явних лідерів з підвищенням обороту від 5 до 15%, у порівнянні з 1 півріччям 2008 року.
Згідно даних Служби моніторингу і аналітики Publicity Creating, на ринку на цей поточний момент працює більше 100 спеціалізованих PR-структур*. Кількість нових, і тих які зникають з ринку PRA, практично компенсує один одного.
Можна відзначити слабку активність профільних асоціацій PR-ринку – більшість з них пасивно спостерігають за перебігом кризи.
Важливим для ринку є проведення в 2009 році традиційних профільних заходів: PR-фестиваль, PR-форум, PR-конгрес і Саміт "Дні PR в Україні" – це буде позитивним сигналом для агенцій, клієнтів і ринку в цілому.

Персонал
Значне скорочення персоналу, яке спостерігалося взимку і на початку весни в середньо-крупних PR-агентствах і в PR-відділах компаній, а також в структурних PR-підрозділах рекламних і медіа-холдингів, практично припинилося. Кількість персоналу стала граничною для здатності обслуговування клієнтів.
Більшість малих та ще недавно створених агентств скоротилися до 1-3 осіб, тобто знаходяться на межі існування як суб'єкти ринку, переходячи в категорію "фрі-ланс".
Поява вакансій, пов'язаних з PR, призводить до значної активізації претендентів в Інтернеті до 300 резюме за 4 години.
Також, агенції та компанії перестали цікавитися кандидатами без досвіду роботи і позитивних рекомендацій, стали більш гнучкими в роботі з персоналом. Заробітні плати в більшості агенцій скоротилися на 30-50%, у тому числі і за рахунок виплат за зниженим курсом. Лічені агентства зберегли всі робочі місця, практично колишній рівень зарплат для співробітників .

В цілому, за підсумками 1 півріччя, експерти Publicity Creating відзначають початок покращення ситуації на PR-ринку.
 

4.01.2017
Чи варто проводити моніторинг Інтернет та ЗМІ постійно? І що робити з даними, які отримані?
15.12.2016
Новое применение привычных инструментов - отличная маркетинговая стратегия. Пример - шуруповерт IXO BOSCH. 
17.11.2016
Руководство требует писать о продуктах и преимущества, а пользователи хотят шуток и котиков.  Как найти "золотую середину"?