Телефон:
+38 (044) 242 47 59;
+38 (050) 413 42 98;
+38 (068) 416 28 48;

Адреса:
Україна, Київ, вул. М.Грінченка, 4
 
E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Статті / ринок / Структуризація – всьому голова
21 Липня 2008
Структуризація – всьому голова

Схоже на те, що  Україна стоїть напередодні PR-буму. За темпами росту 2007 рік став рекордним для вітчизняного PR-ринку.Більшість експертів оцінюють обсяг ринку в обсязі понад  $200 млн., за даними досліджень величина середнього PR-бюджету складає $350 тис. на рік.

Кількість PR-агенцій досягла 120, кількість послуг, які пропонуються, перевищує 50 видів. Клієнту все складніше розібратися у морі пропозицій та діапазоні цін. Про структуризацію українського ринку журналу MMR розказав Валерій Курейко, Генеральний директор компанії стратегічних комунікацій PublicityCreating (Київ). 

Частіше за все, спектр послуг у PR-агенцій дуже широкий. Наскільки це виправдано? 

Занадто широкий спектр послуг свідчить про відсутність спеціалізації, «всеїдність». Досвідчені агентства прагнуть звузити спектр послуг, залишаючи тільки найбільш важливі й необхідні для досягнення мети клієнта. Наприклад, зв’язки зі ЗМІ – сьогодні поширена послуга. Але надавати її окремо – насправді займатися не PR, а прес-посередництвом. Тому ми зазвичай включаємо зв’язки зі ЗМІ в комплексні комунікаційні програми. 

Як Ви оцінюєте рівень структуризації PR-ринку, які сегменти на ньому існують? 

Структура ринку починає поступово складатися. По-перше, це політичний, комерційний PR, PR для державних і громадських організацій. В сегменті бізнес-PR виділяються такі ринки: фінансовий, будівництво/нерухомість, ІТ/телеком, продукти харчування, алкоголь/тютюн і фармацевтика. Окремою категорією є промислові підприємства, останнім часом почала проявляти себе і сфера послуг. Кожний ринок має свої особливості. Але це не єдиний критерій сегментації. Існують два сектори – В2В та В2С, які мають свою специфіку. Одночасно можна виділити такі типи клієнтів як виробники, дистриб’ютори, рітейл, представництва. Іншими словами, структуру PR-ринку потрібно розглядати не в площині, а об’ємно – це дозволяє зрозуміти вектори його розвитку. 

Більшість операторів PR-ринку поки що не можуть чітко вказати свою спеціалізацію. Як позиціонує себе Ваша компанія?  

Позиціонування і спеціалізація – не одне й теж саме. Publicity Creating позиціонує себе в галузі стратегічних комунікацій. Це комплекс комунікаційних зусиль, скерований на досягнення бізнес-цілей замовника. Тобто «мистецтвом заради мистецтва» ми не займаємося, а пов’язуємо результати своєї діяльності з маркетинговим результатами компанії-клієнта. Спеціалізуватися можна за трьома критеріями: ринки, на яких працюють клієнти; послуги, які надає агентство; напрямки PR.

Так, наша головна послуга – розробка і впровадження комплексних комунікаційних програм (зазвичай тривалістю рік і більше). Інші послуги – розробка PR-стратегії, консалтинг і PR-аудит. Усі вони є домінуючими продуктами на ринку – у тому розумінні, що користуються попитом у великої кількості компаній, уніфіковані і в цілому доступні за ціною. Серед напрямків PR ми займаємося репутаційним, маркетинговим і антикризовим. А також консалтингом та дослідженнями (PR-аудит і контент-аналіз).

Можете намалювати «портрет» свого клієнта? 

Publicity Creating орієнтується на 2 основні категорії клієнтів – компанії сектора В2В (особливо на фінансовому, будівельному, фармацевтичному та ІТ-ринку) та українських виробників (як товарів широкого вжитку, так і промислових товарів). Обидві категорії гостро потребують PR, і, перш за все – репутаційного. Хоча маркетинговий PR (бренд- PR) теж часто застосовується в наших комунікаційних програмах.

Клієнти, з якими ми працюємо, чітко знають, чого хочуть, і розуміють важливість PR. Більшість з них приходять без усіляких тендерів, і говорять «Хочемо працювати саме з Вами». Така довіра дорогого коштує. 

Publicity Creating зайняла провідні місця у трьох номінаціях рейтингу «Золоте Зерно». Для Вас важливо бути відомим? 

Publicity Creating справді відома компанія, а результати медіа-рейтингу PR-агентств за 2007 рік підтвердили, що ми є інформаційним лідером. Компанія веде громадську діяльність, активно просувається. Отже «чоботар – у чоботях». Але дві з трьох номінацій стосуються професіоналізму, і це більш важливо. Нашою перевагою є технологічний PR – досягнення прогнозованого результату, за рахунок системної роботи. Саме чітка система, технологія, підкріплена особистим професіоналізмом топ-менеджменту агентства, приносить результат клієнту. 

Ваші плани на 2008 рік?  

Наш пріоритет – орієнтація на клієнта, тому продовжимо впровадження якісних стандартів PR-обслуговування, удосконалення структури й підвищення кваліфікації персоналу. Виведемо на ринок два нових продукти. У планах вже є будівництво власного офісу. Все це призведе до росту кількості клієнтів і збільшення займаної частки ринку. 

 

Статтю опубліковано в журналі Marketing Media Review, 2008 р  

 
18.07.2018
В русле тенденции здорового образа жизни, мы решили открыть офисную площадку за городом
11.07.2018
Служба аналітики та моніторингу долучається до обслуговування всіх наших клієнтів
29.06.2018
За 20 років багато клієнтів надали агенції рекомендації