Телефон:
+38 (044) 390 07 29
+38 (050) 413 42 98;
+38 (068) 416 28 48;

Адреса:
Україна, Київ, вул. М.Грінченка, 4,
БЦ "Регус Горизонт Парк", 2 поверх
E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Статті / ринок / Кінець ери натурального господарства
12 Вересня 2007
Кінець ери натурального господарства

Те, що у 2007 році  український ринок PR крокує семимильними кроками – факт, який не викликає сумнівів. На зв’язках із громадськістю припинили економити. У такій ситуації гостро постає питання якості послуг, які надаються, й отримання реального результату від співпраці з PR-агенцією. Про ситуацію на ринку вітчизняних PR-послуг MMR розмовляв з одним з провідних операторів ринку – генеральним директором компанії стратегічних комунікацій Publicity Creating Валерієм Курейко 

 
Валерій, розкажіть, що собою являє і в якому напрямку сьогодні розвивається український ринок PR?
 
Ринок нарешті зрушив з „мертвої точки”. Практично кожен місяць з’являється нова PR-агенція, до послуг PR-спеціалістів звертається дедалі більше компаній, підприємств й організацій. Для порівняння – у Москві ще 4 роки тому було понад 200 PR-агенцій. А у Польщі сьогодні працює 1200. Так що перспективи в нашій галузі величезні.
На українському PR-ринку можна виділити три сегменти: „преміум”, середній та „початківці”. До преміум сегменту належать компанії з досвідом роботи від 8 років і більше (пропонують стратегічні розробки, комплексне PR-просування і консалтинг, в основному – у рамках довгострокових проектів). У середньому сегменті в основному представлені компанії з досвідом роботи 4-6 років (пропонують як комплексні, так і разові послуги – в основному, у сфері зв’язків зі ЗМІ). У сегменті „початківців” знаходяться молоді агенції (1-3 роки), які займаються, як правило, разовими заходами й окремими роботами по PR-проектам.
Основу ринку складають PR-бюджети транснаціональних компаній. Але активність великих українських компаній, особливо виробників, постійно зростає. Є перспективи і в сегменті середніх компаній на ринках В2В.
PR вже давно не є ні додатком до рекламного ринку, ні прерогативою виключно зарубіжних „гуру”. Більшість великих українських компаній вже готові до системної роботи у галузі PR. Я впевнений, що найкраще їх можуть просувати саме українські PR-фахівці.      
 
А чи можуть українські агенції надати якісні послуги і конкурувати з міжнародними колегами?
 
Українські PR-агентства з досвідом роботи 7 і більше років цілком конкурентноздатні за якістю й ефективністю роботи. При цьому розцінки на послуги у них нижчі, бо менші витрати. Просто таких досвідчених агенцій у нас поки що небагато. Але через кілька років ситуація зміниться, й українські структури будуть домінувати, сподіваюсь, не тільки числом, але й кількістю клієнтів, бюджетами.
 
Які PR-послуги цього року користуються найбільшим попитом?
 
Найпопулярніший напрямок – зв’язки зі ЗМІ. На другому-третьому місці – репутаційний PRі маркетинговий PR. На прикладі нашої компанії – основною послугою є розробка і втілення в життя індивідуальних комунікаційних програм. Мова йде про довгострокові (1-3 роки) комплексні програми, які націлені на досягнення конкретних результатів, які своєю чергою допомагають вирішувати бізнес-завдання клієнта.
Порівняно новою послугою є PR-аудит та PR першої особи – вони дуже перспективні.
Гостро необхідний консалтинг, але клієнт поки не готовий платити за нього погодинно, тому ми просто зробили консалтинг складовою абонентського обслуговування.
Сьогодні клієнт вимагає конкретний маркетинговий результат від PR-діяльності: у продажах, побудові дилерської мережі, у подоланні криз, у збільшенні інвестиційної привабливості, виведенні на ринок нових продуктів, тощо.
 
Що важливіше в PR – креатив чи технологія?
 
Грамотна система, схема роботи – це і є справжній креатив в PR. Publicity Creating пропонує технологічний PR, коли результат є заздалегідь спланованим і прогнозованим. Розраховувати на креативні осяяння у такій складній сфері як комунікації – наївно. Тільки комплексний і системний підхід може привести клієнта до очікуваного результату. Кілька геніальних релізів та креативних заходів зазвичай не вирішують маркетингових завдань. 
 
Що б Ви порадили компаніям напередодні планування PR-діяльності на 2008 рік?
 
Вибираючи партнера у сфері PR, звертатись до авторитетних операторів ринку, ставити реальні завдання і виділяти адекватні їх рішенню бюджети. Диво, та ще й за малі гроші, обіцяють зазвичай дилетанти, спеціалісти завжди більш обережні.
Компаніям, які все ще здійснюють PR-діяльність тільки своїми силами, раджу завершувати натуральне господарство. Принцип або/або (або самі, або доручимо піар-агенції) відходить у минуле. Сьогодні найбільш ефективна комбінована схема.
 

Статтю опубліковано в журналі Marketing Media Review за 2007 р.

 

 
1.11.2017
Команда агентства Publicity Creating выполнила полный комплекс услуг
25.10.2017
Проект OptimaHouse викликав великий інтерес громадськості
11.10.2017
Publicity Creating утверждена  новая маркетинговая программа