Телефон:
+38 (044) 242 47 59;
+38 (050) 381 75 55;
+38 (068) 416 28 48;

Адреса:
Україна, Київ, вул. М.Грінченка, 4
 
E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Статті / практичні поради / За формальними ознаками чи по духу? Як вибрати «свою» PR-агенцію?
12 Лютого 2009
За формальними ознаками чи по духу? Як вибрати «свою» PR-агенцію?

В умовах бурхливого розвитку PR-ринку, коли агенцій стає все більше, а єдині стандарти PR-обслуговування ще не розроблені, клієнтові не завжди легко зорієнтуватися у виборі партнера. У таких випадках зазвичай радять прислухатися до думки найбільш досвідчених структур, які мають історію діяльності і позитивну репутацію. Генеральний директор Publicity Creating Валерій Курейко розповідає про нюанси роботи з PR-агентством, і ще про багато іншого.

 
Де краще шукати інформацію про PR-агенції?  
 
Якщо Ви не особливо глибоко знаєте ринок PR, то першим кроком може бути Інтернет - довідник. Потім із списку можна відібрати агентства, які найбільше підходять (наприклад, за спеціалізацією або досвідом на ринку). Після чого обов'язково потрібно глибше ознайомитися з цим "шорт-листом". Наприклад, раджу почитати (і, звичайно, проаналізувати) новини і релізи компанії, згадки про неї в оглядах преси. Адже важлива історія, проекти, клієнти та відгуки. Потрібно порівнювати агентства між собою вже на цьому етапі - наскільки вони відомі, наскільки активні, про що говорять їх керівники і т.д. Якщо ж пошук цілеспрямований (тобто компанія шукає конкретне агентство) - немає нічого простішого. Набрали в пошуковій системі назву - і Ви на корпоративному сайті. Хоча, і в цьому випадку новини та іншу інформацію про компанію обов'язково потрібно вивчити. 
 
Зараз досить поширені блоги, і там немало негативної інформації про багато агенцій. Чи потрібно звертати на це увагу?   
 
Я б радив ставитися до такої критики по-філософськи, адже не критикують тих, кого зовсім не знають,  або тих, хто нічого не робить. Ми, наприклад, до конструктивної критики відносимося позитивно - вона показує, в яких сферах можна поліпшити роботу. З іншого боку, блоги не є авторитетним джерелом інформації, зазвичай вислови там необ'єктивні і однобокі. Довіряти потрібно офіційній інформації про компанію, а також своєму враженню від особистої зустрічі.  
 
Ваше ставлення до тендерів?
 
Нормально, якщо вони проводяться чесно і прозоро, як би банально це не звучало. На мій погляд, тендери мають бути платними, і це зніме безліч питань і підозрь з боку агенцій, а організатори тендерів будуть підходити до процесу більш свідомо і відповідально. Publicity Creating ще кілька років тому було розроблено відповідні рекомендації, їх можна прочитати на нашому сайті www.publicity.com.ua. Хоча я б порадив компаніям, якщо є така можливість, взагалі обходитися без тендерів, а просто зібрати презентації і комерційні пропозиції від кращих, на їх погляд,  агентств, і потім провести зустрічі-знайомства. Як правило, цього вистачає, щоб оцінити агентства і обрати партнера - близького і за "формальними ознаками",  і "по духу".
 
У чому специфіка PR-просування для різних ринків? 
 
В першу чергу, є різниця між PR на ринку В2С і В2В. Наша компанія, наприклад, має великий досвід в секторі В2В, в цьому напрямі маємо технології, які довели свою ефективність на практиці. Що стосується ринків, то ми працювали у п'ятнадцяти напрямках бізнесу (будівельний, IT, продукти харчування, фінансовий, сільське господарство…). Кожен ринок має свою специфіку. Але потрібно звертати увагу на вид PR-просування - репутаційний PR, маркетинговий PR, антикризовий PR і так далі. Наприклад, створення репутації в діловому середовищі для страхової компанії будується практично за тими ж основними законами, що і для промислового підприємства.
 
Яких послуг сьогодні потребують найбільше?
 
Комплексних комунікаційних PR-програм, зазвичай на період рік і більше. Також популярні послуги в галузі зв'язків зі ЗМІ, але великі агентства зазвичай не займаються разовими заходами в цій сфері. Перспективна послуга – PR-аудит, особливо для концернів, корпорацій, холдингів. Поступово набирає обертів погодинний консалтинг. Зросла кількість замовлень на розробку стратегічних документів (комунікаційна програма, інформаційна модель, антикризова програма і т.д.) - саме у вигляді окремих продуктів.  
 
Які типи клієнтів Ви б виділили? Опишіть портрет "свого клієнта".  
 
Всіх клієнтів можна умовно розділити на тих, хто "вирішив спробувати PR", тих, хто "вирішив зекономити за допомогою PR" і тих, хто дійсно свідомо вирішив задіяти PR для досягнення своїх бізнес-завдань. Для Publicity Creating - це власник, керівник або топ-менеджер великої або середньої компанії, зазвичай досить прагматичний, який ставить конкретні завдання, розуміє (хай навіть інтуїтивно) ефективність PR-інструментів і довіряє професіоналам. Останнім часом стало більше звернень, коли компанія говорить "Хочу працювати саме з Publicity Creating" . Ось це - наш клієнт…
 
 
Статтю опубліковано в журналі "Власть денег"

 

 
1.10.2021
  Експерти обговорили ситуацію на українському ринку PR
18.08.2021
Новая трендовая услуга от Publicity Creating - Информационный маркетинг
30.07.2021
В рамках эко-программы, принятой в Publicity Creating, была расширена пасека и высажено более 100 деревьев и кустов.
29.04.2021
Publicity Creating заключено соглашение о продвижении NH Market
31.03.2021
Проведена PR-кампания по продвижению очистителей воздуха DAIKIN.
18.02.2021
We talked to Valeriy Kureyko of Publicity Creating about Strategic Communication and PR. This is what he said about it.
26.03.2020
10 февраля 2020 г. в пресс-центре «Укринформ» состоялась Интернет-конференция
26.03.2020
Роль стратегии в PR возрастет