Стратегічні комунікації та PR
Завершився спільний дослідницький проект PR-бюро "Дієслово" та компанії стратегічних комунікацій Publicity Creating за участі Бюро Маркетингових Технологій.
Завершився спільний дослідницький проект PR-бюро "Дієслово" та компанії стратегічних комунікацій Publicity Creating за участі Бюро Маркетингових Технологій. У результаті був отриманий "зріз" українського PR-ринку напередодні кризи, і визначені основні тенденції його розвитку, зокрема вектори спеціалізації операторів ринку.
Усього було зібрано й проаналізовано інформацію про 126 компаній, які надають PR-послуги в Україні. За результатами дослідження, 80% з них сконцентровані в Києві (101 компанія). Регіони представлені такими містами, як: Харків, Одеса, Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Львів, Миколаїв, Полтава, Вінниця, Івано-Франківськ і Луганськ.
Більшість із компаній (60%) є "профільними" - надають тільки PR-послуги 45 компаній (спеціалізовані PR-агенції), у 31 компанії PR є однією із основних функцій. У 50-и компаній PR присутній поряд з багатьма іншими послугами.
Щодо періоду роботи на ринку, підсумки дослідження показали: тенденція збільшення кількості операторів ринку почалася з 2001 року і продовжувалася аж до тепер. У цей період виникло найбільше PR-компаній, причому 2003 та 2007 роки виділяються в цьому часовому проміжку як "пікові".
Оцінюючи ситуацію на українському ринку PR і прогнозуючи його подальший розвиток на фоні фінансово-економічної кризи, учасники прес-конференції відзначили:
Валерій Курейко, Генеральний директор компанії Publicity Creating: "Ринок PR у 2009 році буде складатися на 90% зі спеціалізованих агентств і на 10% буде представлений комунікаційними холдингами, у складі яких працюють PR-фахівці. Частка іноземних операторів буде на рівні не більше 5 - 10%. В умовах кризи клієнтам потрібно мінімізувати ризики і при цьому рахувати гроші. Тому шлях один – до агенцій, які спрямовані на маркетинговий результат і мають досвід, саме такі і залишаться після кризи".
Руслана Плис, Управляючий партнер Publicity Creating: "Після кризи ринок PR стане більш структурованим, непрофільні, дрібні, непрофесійні агенції або підуть з ринку, або переорієнтуються на інші сфери комунікацій. У зв'язку з тим, що вимоги клієнтів до якості послуг і ефективності PR посилюються, це піде тільки на користь професійному розвиткові ринку. Залишаться ті агенції, що мають досвід і клієнтський портфель, оптимізують свої витрати на утримання офісу й персоналу, а головне – зможуть запропонувати клієнтам ефективні PR-інструменти за прийнятною ціною. Також для PR-агенцій важливими є психологічна стійкість і грамотна інформаційна політика".