Телефон:
+38 (044) 242 47 59;
+38 (050) 381 75 55;
+38 (068) 416 28 48;

Адреса:
Україна, Київ, вул. М.Грінченка, 4
 
E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Новини / реалізовані проекти / 8 етапів формування PR-стратегії: український досвід
12 Грудня 2013
 

В епоху динамічних змін стратегія набуває важливого значення



Загальновідомо, що стратегічне планування важливе для будь-якої компанії. Адже розробка цілісної стратегії, а потім її впровадження – це, як мінімум, запорука того, що процес запущений і рухається в напрямку реалізації конкретних цілей. Останнім часом ситуація на ринку постійно змінюється, і багато керівників, ТОП-менеджерів орієнтуються на тактичне бачення. Однак, парадокс полягає в тому, що в епоху динамічних змін стратегія набуває ще більш важливого значення, ніж раніше. Просто це повинна бути вже стратегія нового типу - стратегія в умовах невизначеності.

Компанія Publicity Creating більше 15 років працює з клієнтами в сегментах B2B і В2С. За цей час вона неодноразово розробляла і реалізовувала PR-стратегії та стратегії комплексного просування для своїх клієнтів. Грунтуючись на багатому досвіді, компанія виробила  низку механізмів розробки стратегії, які вже не раз доводили свою ефективність на практиці. Фахівці Publicity Creating виділяють 8 основних етапів побудови PR стратегії:

1. Аналіз  (ринкової ситуації в ключі цілей компанії, в тому числі інформаційної активності конкурентів)

2. Цілі та завдання компанії /бренду (стратегічні і тактичні)

3. Цільова аудиторія (включаючи цільові групи і підгрупи , виділення основної аудиторії)

4. Канали інформування (з урахуванням охоплення цільової аудиторії та ефективності)

5. PR-інструменти та форми просування (з урахуванням найбільш оптимального й ефективного впливу на цільову аудиторію)

6. Ключові повідомлення (не більше трьох, якщо основних аудиторій кілька, то ключові повідомлення для кожної ЦА)

7. Комунікаційний план на період (включаючи план-графік, частотність і бюджетування)

8. Прогноз результатів і критерії оцінки ефективності роботи

Запропонований алгоритм може бути застосований незалежно від сфери діяльності компанії. Не варто забувати, що для великих компаній важливим фактором є взаємозв'язок загальної стратегії розвитку, локальних стратегій просування і місії компанії.

«На сьогоднішній день, українські компанії все частіше стикаються з проблемою «одностайності» в ключі розробки та реалізації стратегії. Доручаючи завдання декільком організаціям, компанія ризикує. Зазвичай ми не рекомендуємо дробити стратегію просування на сегменти і ділити їх між різними агентствами. Набагато ефективніше задіяти одну компанію професіонала з різнобічним досвідом на ринку. Це особливо ефективно для середніх і В2В компаній. Що стосується великих міжнародних брендів, то в разі, якщо стоять піар-цілі, генпідрядником має бути саме PR-агентство, щоб всі активності проходили під його контролем, і правильно були розставлені акценти протягом всієї кампанії просування», - зазначає Валерій Курейко, генеральний директор Publicity Crеаting.

Прикладом успішної стратегії є комплексна програма просування для компанії DAIKIN Erope N.V. (європейської штаб-квартири корпорації DAIKIN, Японія). За підсумками реалізації програми Publicity Creаting вдалося ознайомити ЦА з новими продуктами DAIKIN, зміцнити репутацію, підвищити впізнаваність бренду, лояльність дилерів і споживачів. Комплексна програма включала широкий спектр інструментів - від спонсорства тематичних програм на ТБ до акцій і вікторин на радіо, від статей в друкованій пресі та новин на провідних Інтернет - порталах до проведення масштабних PR-заходів, розробки спеціального сайту для партнерів і зйомки відеосюжетів(відео)

Розробка PR-стратегії - непросте завдання, особливо для клієнтів зі специфічних сфер діяльності. Наприклад, у Publicity Creating є досвід розробки стратегії PR для Творчого центру ТЦК - однієї з найбільш досвідчених організацій в Україні в сегменті недержавних організацій (НДО). Традиційно, розробка стратегії почалася з аналізу інформаційної активності та піар-діяльності за попередній період. На основі аналізу, були зроблені відповідні висновки та рекомендації щодо посилення та поліпшення PR-активностей. Стратегія охоплювала всі пріоритетні напрямки піар- просування, а також включала універсальну інструкцію для співробітників ТЦК, за допомогою якої можна швидко налагодити піар-роботу на місцях.

Унікальним проектом також є співпраця з компанією ЛТС Україна (Лукойл Технолоджі Сервісіз), яка успішно займається комплексною автоматизацією великих промислових об'єктів в енергетиці та нафтохімії й інших об'єктів. У зв'язку зі структурними змінами і зміною ринкової ситуації, у даної компанії виникла необхідність в новій стратегії просування. Фахівцями Publicity Creating було проведено PR-аудит діяльності компанії (включаючи відвідування об'єктів, опитування ключових партнерів і співробітників компанії). Висхідною точкою стратегії стало виявлення сильних сторін і ключових послуг компанії та відповідне репозиціонування. В ході розробки стратегії, крім суто репутаційних та інформаційних задач, були вирішені завдання по визначенню маркетингових меж ринку, на якому планує працювати компанія, співвідношення ризиків і можливостей в разі ребрендингу, оцінка потенційних спікерів компанії та інші. Стратегія просування, з акцентом на PR-складову, була успішно презентована ТОП-менеджменту ЛТС-Україна.

Однією з останніх успішних практик Publicity Creating є стратегія комплексного PR-просування на ринку ПК для бренду Lenovo. Publicity Creating взяла на себе функції прес-офісу Представництва Lenovo в Україні, організацію та реалізацію масштабних прес-заходів, присвячених виводу на ринок нових продуктів, постійну роботу зі ЗМІ не тільки з надання коментарів і новин, але і з організації тестування новинок і публікації незалежних оглядів. В результаті проведених активностей, Lenovo стабільно займає другу сходинку в рейтингу медіа-цитованості серед IT-брендів в Україні.

Важливо підкреслити, що кожна компанія - це окремий бізнес-організм. Тому, не може  бути одного єдиного ефективного механізму розробки та впровадження PR стратегії або стратегії просування. Професіонали завжди підходять до вирішення таких завдань індивідуально, а щоб досягти поставлених цілей і зробити ще більше - діють гнучко і комплексно.

5.04.2022
Чому одному бренду може бути вигідно просувати усю товарну категорію
15.02.2022
кризовий та пост-кризовий період є хорошим часом для початку бізнесу
12.01.2022
«Продвижение в условиях реконцепции и реновации».