Адреса:
Україна, Київ

E-mail:
777publicity@gmail.com
 
Статті / ринок / Структуризація – всьому голова
21 Липня 2008
Структуризація – всьому голова

Схоже на те, що  Україна стоїть напередодні PR-буму. За темпами росту 2007 рік став рекордним для вітчизняного PR-ринку.Більшість експертів оцінюють обсяг ринку в обсязі понад  $200 млн., за даними досліджень величина середнього PR-бюджету складає $350 тис. на рік.

Кількість PR-агенцій досягла 120, кількість послуг, які пропонуються, перевищує 50 видів. Клієнту все складніше розібратися у морі пропозицій та діапазоні цін. Про структуризацію українського ринку журналу MMR розказав Валерій Курейко, Генеральний директор компанії стратегічних комунікацій PublicityCreating (Київ). 

Частіше за все, спектр послуг у PR-агенцій дуже широкий. Наскільки це виправдано? 

Занадто широкий спектр послуг свідчить про відсутність спеціалізації, «всеїдність». Досвідчені агентства прагнуть звузити спектр послуг, залишаючи тільки найбільш важливі й необхідні для досягнення мети клієнта. Наприклад, зв’язки зі ЗМІ – сьогодні поширена послуга. Але надавати її окремо – насправді займатися не PR, а прес-посередництвом. Тому ми зазвичай включаємо зв’язки зі ЗМІ в комплексні комунікаційні програми. 

Як Ви оцінюєте рівень структуризації PR-ринку, які сегменти на ньому існують? 

Структура ринку починає поступово складатися. По-перше, це політичний, комерційний PR, PR для державних і громадських організацій. В сегменті бізнес-PR виділяються такі ринки: фінансовий, будівництво/нерухомість, ІТ/телеком, продукти харчування, алкоголь/тютюн і фармацевтика. Окремою категорією є промислові підприємства, останнім часом почала проявляти себе і сфера послуг. Кожний ринок має свої особливості. Але це не єдиний критерій сегментації. Існують два сектори – В2В та В2С, які мають свою специфіку. Одночасно можна виділити такі типи клієнтів як виробники, дистриб’ютори, рітейл, представництва. Іншими словами, структуру PR-ринку потрібно розглядати не в площині, а об’ємно – це дозволяє зрозуміти вектори його розвитку. 

Більшість операторів PR-ринку поки що не можуть чітко вказати свою спеціалізацію. Як позиціонує себе Ваша компанія?  

Позиціонування і спеціалізація – не одне й теж саме. Publicity Creating позиціонує себе в галузі стратегічних комунікацій. Це комплекс комунікаційних зусиль, скерований на досягнення бізнес-цілей замовника. Тобто «мистецтвом заради мистецтва» ми не займаємося, а пов’язуємо результати своєї діяльності з маркетинговим результатами компанії-клієнта. Спеціалізуватися можна за трьома критеріями: ринки, на яких працюють клієнти; послуги, які надає агентство; напрямки PR.

Так, наша головна послуга – розробка і впровадження комплексних комунікаційних програм (зазвичай тривалістю рік і більше). Інші послуги – розробка PR-стратегії, консалтинг і PR-аудит. Усі вони є домінуючими продуктами на ринку – у тому розумінні, що користуються попитом у великої кількості компаній, уніфіковані і в цілому доступні за ціною. Серед напрямків PR ми займаємося репутаційним, маркетинговим і антикризовим. А також консалтингом та дослідженнями (PR-аудит і контент-аналіз).

Можете намалювати «портрет» свого клієнта? 

Publicity Creating орієнтується на 2 основні категорії клієнтів – компанії сектора В2В (особливо на фінансовому, будівельному, фармацевтичному та ІТ-ринку) та українських виробників (як товарів широкого вжитку, так і промислових товарів). Обидві категорії гостро потребують PR, і, перш за все – репутаційного. Хоча маркетинговий PR (бренд- PR) теж часто застосовується в наших комунікаційних програмах.

Клієнти, з якими ми працюємо, чітко знають, чого хочуть, і розуміють важливість PR. Більшість з них приходять без усіляких тендерів, і говорять «Хочемо працювати саме з Вами». Така довіра дорогого коштує. 

Publicity Creating зайняла провідні місця у трьох номінаціях рейтингу «Золоте Зерно». Для Вас важливо бути відомим? 

Publicity Creating справді відома компанія, а результати медіа-рейтингу PR-агентств за 2007 рік підтвердили, що ми є інформаційним лідером. Компанія веде громадську діяльність, активно просувається. Отже «чоботар – у чоботях». Але дві з трьох номінацій стосуються професіоналізму, і це більш важливо. Нашою перевагою є технологічний PR – досягнення прогнозованого результату, за рахунок системної роботи. Саме чітка система, технологія, підкріплена особистим професіоналізмом топ-менеджменту агентства, приносить результат клієнту. 

Ваші плани на 2008 рік?  

Наш пріоритет – орієнтація на клієнта, тому продовжимо впровадження якісних стандартів PR-обслуговування, удосконалення структури й підвищення кваліфікації персоналу. Виведемо на ринок два нових продукти. У планах вже є будівництво власного офісу. Все це призведе до росту кількості клієнтів і збільшення займаної частки ринку. 

 

Статтю опубліковано в журналі Marketing Media Review, 2008 р  

 
28.07.2023
Як створити прес-службу підприєства в оптимальний спосіб. 
18.04.2023
Новий актуальний семінар-тренінг від Publicity Creating
15.12.2022
В центрі уваги — етика
11.01.2023
Publicity Creating продовжує розробку стратегічних документів
26.10.2022
Продовжується співпраця із Schneider Electric Україна
6.10.2022
Розроблено піар стратегію для центру “OpenInform”
15.12.2022
Новий продукт - Етична PR експертиза
5.09.2022
Прийнято програму по роботі з клієнтами на 2022-2023 р.р.
5.04.2022
Чому одному бренду може бути вигідно просувати усю товарну категорію